Youngtimery to określenie przeznaczone do kilkunastoletnich aut, które z dużą dozą prawdopodobieństwa mogą w niedalekiej przyszłości stać się pełnoprawnymi klasykami. To także pierwszy krok do rozpoczęcia swojej przygody z klasyczną motoryzacją – koszt ich utrzymania i zakupu jest bowiem stosunkowo niewysoki. Oto dwóch murowanych kandydatów do miana youngtimera.

Renault Clio Williams

Clio w wersji Williams to absolutny fenomen. Jego starszy brat, Renault 5 Turbo, definitywnie otworzył kompaktowym samochodom znad Loary drzwi do prestiżowego grona klasyków. Kwestią czasu jest więc, by także i Williams do niego dołączył. Oferowany wyłącznie w charakterystycznym, ciemnoniebieskim kolorze pojazd wyposażony jest w silnik 2.0 16V (F7R) o mocy 150 KM. Dla tak lekkiego auta są to wartości wręcz szaleńcze. Już teraz ceny osiągane przez Clio Williams są tak wysokie, że przypominają nam raczej te z aktualnych katalogów fabrycznie nowych Clio ze salonu Renault.

Renault Laguna III Coupe

Bardzo rzadko spotykany wariant nadwoziowy Renault Laguny szczególnie pożądany jest w niezwykłej (jak na spokojne wizerunkowo Renault) wersji silnikowej – 3.5 V6 240. 240 oznacza w tym przypadku liczbę koni mechanicznych. Widlasty silnik oferuje doskonałe właściwości jezdne, a atrakcyjna, sportowa linia zwraca uwagę niemal każdego. To wyjątkowe w dzisiejszych realiach auto sprzedaje się szybciej, niż czas potrzebny na wyjęcie telefonu i zadzwonienie do sprzedającego. Warto więc mieć go na celowniku – ta Laguna już nie stanieje!