CR-V to jeden z najpopularniejszych modeli aut produkowanych przez Hondę. Początkowo wypuszczany był na rynek jako SUV klasy kompaktowej, a później już jako SUV klasy średniej. Spore zainteresowanie wzbudza trzecia generacja, którą japoński koncern produkował w latach 2006-2011.

Honda CR-V III kontra poprzedniczki

Trzecia generacja Hondy CR-V została zbudowana na bazie Civika VIII. Zadebiutowała w Paryżu podczas targów motoryzacyjnych w 2006 r., a w 2009 r. poddano ją face liftingowi. W porównaniu z poprzednimi generacjami nowa Honda CR-V zachowała sporo elementów, niemniej jej koncepcję rozwinięto bardziej w kierunku drogowego auta. przede wszystkim jest szersza oraz krótsza, a klapa bagażnika otwiera się do góry, a nie na bok. Koło zapasowe umieszczono pod podłogą bagażnika, a nie na klapie.

Honda CR-V III – komfort i wygoda

W opinii klientów Honda Plaza „trójka” CR-V jest bardzo wygodnym samochodem zapewniającym wysoki komfort jazdy. Wygląd auta może sugerować, że niekoniecznie nadaje się ono do jazdy w terenie, jednakże w praktyce jest to znakomity samochód rodzinny. Świetnie też sprawdza się na dłuższych trasach. Ani kierowca, ani pasażerowie nie mogą narzekać na brak przestrzeni. Wszyscy mają do dyspozycji dobrze wyprofilowane fotele i całkiem dużo miejsca na nogi. Sporym plusem jest też pojemność bagażnika wynosząca 525 l. Przestrzeń bagażową można zwiększyć poprzez rozłożenie tylnych siedzeń.

Honda CR-V III – wersje wyposażeniowe i silniki

 Trzecia generacja Hondy CR-V była produkowana w kilku wariantach wyposażeniowych: S, Comfort, Elegance, Elegance Lifestyle, Executive, Executive Navi oraz Taxi. Co się natomiast tyczy jednostek napędowych, to ich gama jest raczej skromna – obejmuje dwa silniki benzynowe oraz dwa silniki wysokoprężne. Na rynkach europejskich najpopularniejszy był diesel 2.2 l z filtrem cząstek stałych. Na uwagę zasługuje też benzyniak 2.4 l o mocy 163-168 KM, ale akurat ta wersja była przeznaczona przede wszystkim na rynek amerykański – w Polsce spotyka się ją rzadko.